Widok

gorączka u dwulatki

Rodzina i dziecko Temat dostępny też na forum:
hej, moje dziecko chorowało do tej pory ze dwa razy, dlatego nie mam kompletnie doświadczenia w chorobach... cieszę się że tak jest ale jak już coś się dzieje to nie mam pojęcia co robić??????????

otóż od wczoraj mała gorączkuje, coraz bardziej-zaczęła od 37,6'C, noc mamy nie przespaną bo całą noc - do godz 3.oo gorączka do ok 40'C. O 3.oo dostała na siłę nurofen w syropie i przeszło. Teraz mąż jej zmierzył i znowu 39'C. Po nurofenie ładnie jej schodzi, ale kłopot w tym że ona nie chce tego pić. Wczoraj do wieczora piła ładnie (co 4-5godz), a w nocy to jakiś koszmar. O 23.oo jak chcieliśmy jej podać to najpierw tak wrzeszczała jakbyśmy ją ze skóry obdzierali aż w końcu się pożygała więc daliśmy jej spokój. Ale o 3.oo nie odpuściliśmy, bo cały czas (mierzyłam co godz) temp ok 39-40'C. Teraz mąż idzie po czopki, mam nadzieję że jakoś przetrwamy do poniedziałku i pójdziemy do lekarza, choć większą mam nadzieję, że jej to przejdzie w końcu. Nie wiem tylko czy przez cały weekend możemy "jechać na nurofenie" albo czopkach??? Można tak długo podawać? Okładów boi się jak ognia. Jeszcze myślę o chłodnej kąpieli ale nie chciałabym zrobić jej szoku termicznego.

Ogólnie nic innego córce poza gorączką nie dolega, zaglądałam w gardło-normalne, czasem sobie kichnie. Jest żywotna i chętna do psot jak zawsze.
Mam nadzieję że coś doradzicie. Czy jechać z nią do szpitala czy przeczekać?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Okruszku ja nie bardzo pomogę, bo moje dziecko też z tych co nie chorują, ale może zasugeruję ze jest nurofen forte - wtedy dziecko musi wypić go połowę mniej bo jest mocniejszy.
nurofen, lub inny ibuprofen możesz podawać co 8h.
Naprzemiennie można podawać paracetamol (max. co 6h) zeby nie dopuścic do skoków temperautury do 39-40,

Przy wysokiej, niespadającej gorączce podaję co 4h, raz paracetamol, raz ibuprofen.

Można tak jechać cały weekend, to nie jest długo :]