Widok

kto z Was mieszka w tbs?

Proszę o info zastanawiam się nad kupnem tbs tzn nie za bardzo rozumiem twierdzenie odstapie partycypacje tbs 125 tys czy są jakieś dodatkowe koszty przy kupnie takiego mieszkania. Załóżmy ze mam te 125 tys czy oznacza to ze płace te 125 i mieszkam ? 5 lat wynajmuje mieszkanie z synem dwa pokoje i bez prądu i gazu płace miesięcznie 1450 zł z ogrzewaniem i mam już dosyc. W banku nie dostane kredytu jako samotna matka!! Czy musze mieć również jakąś zdolność finansową by mieszkac w tbs? Jakie są miesięczne oplaty czy z prądem i ogrzewaniem w 1 tys zmieszcze się?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 4
Mieszkam w tbs czyszu za dwa pokoje 48m mam 780zl , w tym jest jakas niewielka zaliczka na wode , do tego ogrzewanie centralne ok 180zl , i prad ok 300zl
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 5
Czy musze mieć jakąś zdolność finansową strasznie dużo wychodzi prawie jak wynajem. Ktoś jeszcze się wypowie?
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1
to jest własnie zasadniczy problem tbsów

wysokie koszty utrzymania,

do tego nie jesteś ciągle na swoim

...

ale tbsy w nazwie maja "spoleczne" i zostaly pomyslane wlasnie jako przystepniejsza finansowo forma mieszkań, wiec po prostu trzeba miec swiadomosc ile i za co sie placi

jezeli wszystko pojdzie jak nalezy, placac partycypacje, bedziesz tam mogla mieszkac do konca zycia, musisz sie jednak liczyc nadal z wysokimi kosztami miesiecznymi (mniejszymi co prawda niz przy najmie na wolnym rynku)
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 1
mama to, że jesteś samotną matką nie jest jednoznaczne z tym, że nie dostaniesz kredytu w banku (skoro wiesz, że nie dostaniesz kredytu, to znaczy, że nie masz zdolności kredytowej, a nie to, że jesteś samotną matką).
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 3
Ja pierdziu, to macie ogromne opłaty w tych tbsach! Ja w dokładnie takiej samej kwocie mieszczę się z ratą za mieszkanie+opłaty (opłaty mam dużo niższe niż w tbsach). Czyli reasumując to tbsy są dla ludzi, którzy nie posiadają zdolności kredytowej, ale biorąc tbsy "spłacają" ratę za mieszkanie, która tak jakby wliczona jest w mega wysokie opłaty. I minus tego że tbsy są niewłasnościowe.
popieram tę opinię 18 nie zgadzam się z tą opinią 2
chyba nikt z Państwa sie nie spodziewał, ze odkrył interes zycia z tymi tbsami??

cena jest w miare adekwatna do tego, co sie zyskuje w zamian i to wszystko
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 2
Ja mieszkam i jestem zadowolona. Fakt moze oplaty nie sa tanie, ale to lepsze niz wynajem. Ponadto porownujac oplaty mieszkan spoldzielczych wlasnosciowych to jest zaledwie okolo 200 zl roznicy. Ci co mowia ze to bzdura , to odpowiem ze Twoje to bedzie za 30, 35 jak splacisz mieszkanie.Na razie jest banku. A rożne bywa w zyciu, ja tez kiedys bede mogla wykupic na wlasnosc, albo moge odzyskac wklad czyli w moim przypadku 50 000.
Oplaty 700 mc za 50 m.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 11
No dobra, moje będzie za 30 lat i będę je mogła wtedy dzieciom zostawić, a Twój tbs nie będzie nigdy i dzieciom niczego nie zostawisz w przyszłości, a bez sensu kupę kasy w to władujesz. Dla mnie to nonsens, ładować kasę w coś, co nie jest i nie będzie moje. Fakt, lepsze niż wynajem, ale na pewno nie lepsze niż wzięcie kredytu.
popieram tę opinię 23 nie zgadzam się z tą opinią 11
Mieszkanie na kredyt nie jest własnością banku - jest własnością kredytobiorcy, który jest wpisany do aktu notarialnego. Bankom naprawdę nie zależy na przejmowaniu mieszkań od razu, jak się komuś noga powinie. Bank jest instytucją finansową a nie pośrednikiem nieruchomości. Dlatego też w przypadku "powinięcia nogi" próbuje się dogadać z klientem, bo bankowi zależy na tym, by kredyt został spłacony a nie na tym, by przejąć kolejne mieszkanie.
Na dodatek są różne ubezpieczenia kredytu na \'wypadki losowe"
popieram tę opinię 15 nie zgadzam się z tą opinią 6
Gadasz głupoty, bo juz od 2011 roku jest ustawa która daje mozliwość wykupu mieszkań TBS. Ustawa wymaga jedynie poprawki bo TBS nie chcą się zgadzać na wykup.
Z tego powodu właśnie na tbs24.pl trwa akcja WYKUP TBS gdzie ludzie zbierają podpisy pod petycją na zmianę ustawy. A co się opłaca bardziej TBS czy własnościowe na kredyt to masz ładnie wyłożone tutaj:
http://tbs24.pl/artykuly/691-mieszkanie-z-tbs-czy-na-kredyt.html
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 2
@ patka

wszystko super, ale mam wiele zastrzeżeń do tego, co napisałas

1) od kogo zalezy obecnie wykup? od woli najemcy, czy woli tbsu?
2) jaki jest koszt wykupu?

odnośnie tej quasi-symulacji porównującej kredyt z tbsem

3) w momencie, gdy dojdzie do wykupu, najemca tbsu bedzie mial przed sobą do zapłaty pozostała wartosc mieszkania (ponad partycypacje) - znajdzie sie zatem w sytuacji kredyciarza, skads braujaca kase bedzie musial wziasc
4) zanim powyzsze nastapi, kredyciarz splaci juz iles rat, a najemca tbsu po prostu zaplaci czynsz, ktorego nikt przy wykupie nie uwzgledni,
5) kredytu nie trzeba brac z 30 % wkladem wlasnym, co najmniej 20 % moze sobie pracowac zatem na lokacie,

ile więc bedzie kosztował Cię Twój TBS od momentu wplaty partycypacji do momentu, gdy staniesz sie wlascicielem wykupujac 100 procent mieszkania?

ile bedzie kosztowalo mieszkanie w kredycie, uwzgledniajac oprocentowanie kredytu, ale i realna wartosc pieniadza w czasie?
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1
dzieci moga dziedziczyc mieszkanie tbs
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

za 30 lat to ja je wykupie za przyslowiowa zlotowke
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2
Zajrzyj sobie na oficjalny portal tbsów http://tbs24.pl
Tam masz wszystko ładnie wyłożone o tym systemie
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
ja mieszkam w tbs mam 52 metry czynsz to 630 zl ogrzewanie 54 zł. latem,100 zl. zimą plus prąd 270 zl
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
Taaa, wpłacisz najpierw kasę żeby w ogóle zamieszkać w tbsach, potem przy ewentualnym wykupie mieszkania tbs (co jak na razie nie jest jeszcze w ogóle możliwe), musisz dopłacić kolejne wielkie pieniądze i w sumie wychodzi tyle samo, co jakbyś wzięła kredyt. Nonsens tak czy siak. Troje moich znajomych swego czasu mieszkało w tbsach i ostatecznie każde z nich władowało w to kupę kasy (najpierw wkład własny, potem mega opłaty) , we wszystkich przypadkach zrezygnowali z tbs i wzięli kredyt, bo stwierdzili że bezsensu władowali w to bagno tylko kupę kasy, a nawet nie jest ich własnościowe. To jest fajna alternatywa dla tych, którzy nie mają zdolności kredytowej (gdyż na papierku zarabiają średnią krajową), ale w rzeczywistości wcale biedni być nie mogą, bo opłaty są mega wysokie (ja ratę mieszkania wraz z opłatami mam taką, jaką Wy płacicie za opłaty tbs).
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 1
Reasumując - za darmo nawet w mordę trudno dostać, a co dopiero mieszkanie;P
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 2
nikt nic nie chce za darmo

między ZEREM oznaczającym właśnie darmochę a kupnem mieszkania na własnośc jest olbrzymi przedział

powiedzmy taki jak:

0 - 250 tys

i gdzieś po środku plasują się właśnie TBSy

można tylko żałowac, że jest tak niewiele form wypełniających tą olbrzymią lukę

mieszkania komunalne,
tbsy,
mieszkania spółdzielcze (choc spółdzielcze własnościowe wyceniane sa jak własnośc)

BYC MOZE PANSTWOWY PROGRAM MIESZKAN NA WYNAJEM COS ZMIENI W TEJ KWESTII
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 3
właśnie zdolność kredytowa sama bym się nie zdecydowała na tbs ale ze względu na to iż zarabiamy więcej niż na "papierku" kredytu nie dostaniemy. zawsze jest gdzie mieszkać, a przy okazji jak kiedyś będą lepsze czasy mieszkanie można zwrócić i oddadza pieniądze za wynajmowane juz nie
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2
Też mieszkam w TBSie, co prawda drażni mnie koszt za to mieszkanie- opłaty, bo wiem, że za własnościowe mogłabym mniej płacić. Jednak zawsze są plusy i minusy (wszystkiego). Plusem jest, że nikt mnie nie wyrzuci z mieszkania jak płacę, mam dach nad głową i nie mam kredytu! Minusem jest fakt, że mieszkanie tak na prawdę nie jest moje i tak może być już do końca..... . Jednak :spokojna głowa: bez kredytu na 30 lat - chyba jest dla mnie cenniejsza.... :)
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 1
Sylwia, tyle że przeważającym minusem jest to, że za 30 lat mieszkania wzięte teraz na kredyt będą już własnościowe, a Twoje nadal niestety nie będzie i dzieciom też nie będziesz miała czego po sobie zostawić...Moja bratowa mieszka w tbs i jej opłaty są wyższe niż u mnie cała rata wraz z opłatami, bo ratę mam 750 zł.plus duuużo mniejsze opłaty niż ona. Wychodzę nawet na mniej niż ona, także porażka.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 2
Aha i nie zapominaj, że w razie potknięcia mieszkanie z kredytem zawsze możesz sprzedać i zostajesz na czysto, podobnie jak przestaniesz płacić opłaty za tbsy, to zostajesz na lodzie dokładnie tak samo jak i z kredytem, także pomyśl co lepsze.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 1
Własnie zakończyłam wieloletnia batalie z TBS.
Jeśli ciągle wydaje Wam się, ze jesteście w stanie się z nimi dogadać, to musze Was rozczarować. Nie da rady! W zarzadzie siedza bezduszne roboty, a nie ludzie.
Zwrot zdewaloryzowanej kaucji otrzymałam zgodnie z Ustawa w ciągu 30 dni od dnia opuszczenia mieszkania. Zwrot partycypacji otrzymałam na 10 dni przed upływającym Ustawowo okresem 12 miesięcy. 10 dni! Żadne pisma i prośby o wcześniejsza wypłatę Waszych pieniędzy nie pomogą. Nie ważne, w jakiej sytuacji rodzinnej czy ekonomicznej się znajdujecie. Jaką macie okazje na zakup mieszkania albo domu czy jesteście w ciąży. To wszystko jest nie ważne. Nie i koniec! Masakra i męczarnia tym w skrócie jest TBS.
UNIKAC JAK OGNIA!!!
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 3
Mieszkanie tbs jak to jest. ... Zastanawiam się nad wykupem takiego mieszkania. Gdyż od 8 lat wynajmujemy z mężem dwa pokoje. Zarabiamy około 2 tys. Nie mamy zdolności kredytowej by brać kredyt. Załóżmy ze mam te 90 tys bo ktoś tak się ogłasza ze odstapi partycypację tzn ze daje 90 i od razu mieszkam.... ? Wiem że opłaty są wysokie podobno.... czy coś jeszcze płacę jak to ogólnie wyglada
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 5


Jezeli jest Pani nandal zainteresowana proszę o kontakt
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 5

ktoś może napisać jakie opłaty są za mieszkanie TBS.. ? w Gdańsku.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Małe :P Wszędzie wygląda to podobnie, ja akurat nie mieszkam w gdansku ale polecam jesli masz mozliwosc wzieca takiego mieszkania
___________________
https://alkapro.pl/produkty/minimalistyczne-drzwi-przesuwne/
Prowadzę firmę bartmetaco ogrody zimowe
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Cześć wszystkim mądralom !! Właśnie w tym roku złożyłem papiery na T B S , było trochę biegania zwłaszcza przy zarobkach ( jestem na działalności to w grę wchodzą faktury ) . Przez dziewięć lat mieszkałem w piwnicy , tzn poziom garażu - Dosłownie ! w domku jednorodzinnym w rzędzie . Nie remontowane od 20 lat , grzyb , wilgoć , zero światła wpadającego do pomieszczenia . Właściciel miał wszystko w du.. tylko kasa co miesiąc i opłaty - 700 + 200 , Przy tym jestem całymi dniami w robocie . Nie mam zdolności przez bik .
Kwota czynszu 750 + opłaty wcale ale to wcale mnie nie odstrasza , bo za te same pieniądze a w syfie to ja już koczowałem . W marcu 20.r wskakuję na listę i czekam do trzech lat . Partycypacja - 45-80 tys Zależnie od lokalizacji i ceny budowy + roczny czynsz z góry . Ale w mojej sytuacji to biorę to bez wahania . Właśnie zaczynam zbierać pieniądze na wpłatę . Pytania ? proszę pytać .
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum Dom i mieszkanie

Wypłoszenie kreta prądem (3 odpowiedzi)

Chciałabym pozbyć się kreta z posesji. Żadne metody nie działają a jak działają to na krótko. Czy...

Przyjaźń wady i zalety tej miejscowosci (126 odpowiedzi)

Witam serdecznie. Szukam osób które mogą napisać coś o miejsowosci Przyjaźń. Konkretnie myślimy z...

Miesięczny koszt ogrzewania gazem w kamienicy (4 odpowiedzi)

Będziemy mieszkać w kamienicy Budynek ocieplony Nowe okna Mimo to budynek stary Jaki będzie...

do góry