Widok
prawa konsumenta - reklamacja obuwia
Czy ktos sie na tym zna?
miesiąc temu reklamowałam kozaki w ccc: miały rozklejoną podeszwę na czubku. Kazano mi podpisać, że w ramach reklamacji buty mogę zostać naprawione, wymienione lub zwrócona ich wartość. Po 2 tygodniach kiedy poszłam odebrać buty okazało się, że "naprawili" czyli skleili podeszwę, ale podczas naprawy uszkodzone zostało "lico" (oderwany został kawałek skóry od podeszwy na jakiś 1 cm wysokości w okolicach czubka). Nie przyjęłam reklamacji i "reklamowałam ponownie" na co reklamacja została odrzucona, że jakoby jest to uszkodzenie mechaniczne, za które oni nie odpowiadają.
Co teraz zrobić?
Nie chcę się zgodzić na takie postawienie faktu, bo uszkodzenie ewidentnie powstało podczas naprawy/reklamacji w ccc!
Całe buty nie są zniszczone czy odrapane. Nosiły normalne ślady użytkowania na podeszwie.
Czy ktoś miał podobną sytuację albo wie co można zrobić?
miesiąc temu reklamowałam kozaki w ccc: miały rozklejoną podeszwę na czubku. Kazano mi podpisać, że w ramach reklamacji buty mogę zostać naprawione, wymienione lub zwrócona ich wartość. Po 2 tygodniach kiedy poszłam odebrać buty okazało się, że "naprawili" czyli skleili podeszwę, ale podczas naprawy uszkodzone zostało "lico" (oderwany został kawałek skóry od podeszwy na jakiś 1 cm wysokości w okolicach czubka). Nie przyjęłam reklamacji i "reklamowałam ponownie" na co reklamacja została odrzucona, że jakoby jest to uszkodzenie mechaniczne, za które oni nie odpowiadają.
Co teraz zrobić?
Nie chcę się zgodzić na takie postawienie faktu, bo uszkodzenie ewidentnie powstało podczas naprawy/reklamacji w ccc!
Całe buty nie są zniszczone czy odrapane. Nosiły normalne ślady użytkowania na podeszwie.
Czy ktoś miał podobną sytuację albo wie co można zrobić?
ja mam troszeczkę inna sprawę ale tez dot. butów. Kupiłam i buty po miesiącu reklamowałam. Odrzucili mi reklamacje a moim zdanie zupełnie bez podstawnie. Napisałam @ do PIH i odpisali mi ze następnym krokiem jest złożenie wniosku do sadu polubownego. Oczywiście złożyłam i teraz czekam na rozwój sytuacji. PIH przysłał mi wzór takiego wniosku oraz wszystkie dane.Puki co dostałam pismo ze oni wysłali wniosek do tego sklepu co kupowałam w nim buty i teraz czekam na odpowiedz ze sklepu.
ja jak reklamowałam buty i też miałam różne przeboje z tym związane (ale dotyczy to innego sklepu) poszłam do Biura Ochrony Praw Konsumenta w Oliwie na ul Obrońców Westerplatte i tam bardzo miła Pani wytłumaczyła mi jakie mam prawo jak napisać do nich pismo itd. Koszt takiej rozmowy i doradzenia to "co łaska" do puszki, więc na prawdę warto iść :) Ja walczyłam o naprawę butów 5 miesięcy, ale w końcu udało się odzyskać pieniądze :)
włąśnie dzwoniłam do inspekcji handlowej w gdańsku
Mam pobrać wniosek z tej strony:
http://www.wiihgdansk.mojbip.pl/
zeskanować i dołączyć wszystkie dokumenty ze sklepu, a całą sprawę przesłać do inspektoratu mailowo. Wieczorem podjadę odebrać te nieszczęsne buty i zobaczymy co dalej...
Wątek zostawiam, bo chętnie poczytam o podobnych historiach z happy endem...
Mam pobrać wniosek z tej strony:
http://www.wiihgdansk.mojbip.pl/
zeskanować i dołączyć wszystkie dokumenty ze sklepu, a całą sprawę przesłać do inspektoratu mailowo. Wieczorem podjadę odebrać te nieszczęsne buty i zobaczymy co dalej...
Wątek zostawiam, bo chętnie poczytam o podobnych historiach z happy endem...
To zależy czy oddawałaś buty na gwarancję czy na niezgodność towaru z umową,
jeśli na gwarancję to obowiązują Cię zapisy gwarancyjne wydane przez producenta obuwia.
Z doświadczenia również z CCC, radzę oddawać na niezgodność towaru z umową i zastrzegać zwrot gotówki po 14 dniach. Ogólnie bez problemu oddali mi kasę. Co do gwaracji mogą naprawiać obuwie bez końca.
Moja kumpela pracowała w CCC i powiedziała że na koniec dnia buty z reklamacji gwarancyjnej odsyłane są do szewca gdzie są naprawiane.
Proponuję rozkleić but:) i oddać na niezgodność towaru z umową.
jeśli na gwarancję to obowiązują Cię zapisy gwarancyjne wydane przez producenta obuwia.
Z doświadczenia również z CCC, radzę oddawać na niezgodność towaru z umową i zastrzegać zwrot gotówki po 14 dniach. Ogólnie bez problemu oddali mi kasę. Co do gwaracji mogą naprawiać obuwie bez końca.
Moja kumpela pracowała w CCC i powiedziała że na koniec dnia buty z reklamacji gwarancyjnej odsyłane są do szewca gdzie są naprawiane.
Proponuję rozkleić but:) i oddać na niezgodność towaru z umową.
Ja na Twoim miejscu nie odbierałabym tych butów - bo to tak jakby wszystko było ok. Z resztą ja swoich przez te kilka miesięcy tez nie odbierałam bo tak radziła mi ta Pani.
A tak jak Markowa pisała dużo też zależy z jakiego tytułu składałaś reklamację. Ja juz nauczyłam się na swoich błędach że zawsze trzeba zgłaszać z tyt. niezgodności. A co do oddania kasy to jeżeli zgłosiłaś z tyt. gwarancji to w większości przypadków nie masz prawa domagac się zwrotu kasy tylko naprawy (do 3 razy) a dopiero po trzeciej nie udanej naprawie zwrot kasy (w warunkach gwarancji taj najczęściej jest).
A tak jak Markowa pisała dużo też zależy z jakiego tytułu składałaś reklamację. Ja juz nauczyłam się na swoich błędach że zawsze trzeba zgłaszać z tyt. niezgodności. A co do oddania kasy to jeżeli zgłosiłaś z tyt. gwarancji to w większości przypadków nie masz prawa domagac się zwrotu kasy tylko naprawy (do 3 razy) a dopiero po trzeciej nie udanej naprawie zwrot kasy (w warunkach gwarancji taj najczęściej jest).
A ja mam taki problem - w zeszłym roku w styczniu kupiłam kozaczki w Puchatku we Wrzeszczu. Po dwóch miesiącach odkleiła mi się w nich podeszwa, więc oddałam je do reklamacji. Buty zostały sklejone. Po odebraniu kozaków (a na odbiór czekałam ok. 3 miesięcy), nie założyłam już ich, bo było już za ciepło. Tej zimy po kilku założeniach, podeszwy odkleiły się ponownie w tym samym miejscu. Poszłam więc do sklepu i usłyszałam, że butów nie przyjmą, bo zmienił się właściciel Nowy właściciel kupił jedynie towar i nie czuje się odpowiedzialny za reklamacje i naprawy butów zakupionych wcześniej. Dodam, że sklep nadal działa jednak pod tym samym szyldem. Próbowałam więc uzyskać informację odnośnie namiarów na producenta. Odmówiono mi, usłyszałam jedynie, że nowy właściciel zamierza również współpracować z tym producentem oraz że jak będzie przedstawiciel producenta w sklepie, to oni zapytają się go, czy wziąłby moje buty do naprawy. Jeśli się zgodzi, to mam je przywieźć i wtedy oni mi je przyjmą. Paranoja !!! Baaa, dowiedziałam się nawet, że odklejenie się podeszwy zalicza się do uszkodzeń mechanicznych i nie podlega reklamacji. Kiedy poinformowałam ich, że buty już były reklamowane, to usłyszałam, że przyjęli mi je wtedy grzecznościowo, bo nie musieli. No cóż.... więcej żadnych butów tam już nie kupię.
miałam dokladnie taka sama saytuacje, takze w ccc. oddalam buty do reklamacji bo odkleila sie podeszwa. po powrocie z reklamacji buty byly cale obklejone, klej poprostu az sie z nich wylewal, a ze byly to buty zamszowe to niestety nie bylo dla nich ratunku. nie odebralam butow, a wlasciwie wyslalam je do ponownej reklamacji a ta zostala odrzucona, powiedzialam pani w sklepie, ze nie zgadzam sie z ta odmowa i prosze o ponowne-3- wyslanie ich do reklamacji. ta z wielkimi pretensjmi do mnie, ale je wyslala i w konsekwencji dostalam zwrot pieniedzy. ale to bylo kilka ladnych lat temu.
Kiedyś również reklamowałam buty z CCC, oczywiscie reklamacja uznana, buty odesłane do naprawy.
Jakie bylo moje zdziwienie jak odebrałam buty z naszytymi łatami na piętach ;)
Sporo nerwów mnie kosztowała walka, bo producent uważał, że naprawił buty, naszywając łaty na pęknięcia ;) a ja uważałam, że buty straciły estetyczność.
W końcu obiło się o Sąd, tam sprawa w 2 tyg. została załatwiona, mi oddali pieniądz i jeszcze dano na zakup kolejnych butów rabat 30%
Kolejna sytuacja z reklamacją, miała miejsce w Fashion House
Kupiłam starszej córce buty, bo 2 miesiącach całe się rozkleiły, podeszwy popękały.
Zaniosłam je do reklamacji, po 2 tyg dostałam odpowiedź, że nie uznają uszkodzeń, bo w butach chodzono po dworze, a one służą do użytkowania wewnętrznego :/
Skąd miałam wiedzieć, że adidasy wyglądające jak każdy inny but, nie służą do chodzenia w nich na dwór, tylko do uprawiania sportu w hali zakrytej.
Jakie bylo moje zdziwienie jak odebrałam buty z naszytymi łatami na piętach ;)
Sporo nerwów mnie kosztowała walka, bo producent uważał, że naprawił buty, naszywając łaty na pęknięcia ;) a ja uważałam, że buty straciły estetyczność.
W końcu obiło się o Sąd, tam sprawa w 2 tyg. została załatwiona, mi oddali pieniądz i jeszcze dano na zakup kolejnych butów rabat 30%
Kolejna sytuacja z reklamacją, miała miejsce w Fashion House
Kupiłam starszej córce buty, bo 2 miesiącach całe się rozkleiły, podeszwy popękały.
Zaniosłam je do reklamacji, po 2 tyg dostałam odpowiedź, że nie uznają uszkodzeń, bo w butach chodzono po dworze, a one służą do użytkowania wewnętrznego :/
Skąd miałam wiedzieć, że adidasy wyglądające jak każdy inny but, nie służą do chodzenia w nich na dwór, tylko do uprawiania sportu w hali zakrytej.
https://www.facebook.com/groups/200268143516906/?fref=ts
Zapraszam grupa zamknięta, sprzedaż ubranek dziewczęcych
Zapraszam grupa zamknięta, sprzedaż ubranek dziewczęcych
Niestety tak jest z tym chińskim ccc ;)
Oni sie mogą zapytać klienta co sobie życzy, czy wymianę czy zwrot kasy itp. ale szanowny rzeczoznawca którym w pierwszej kolejności jest pani kierownik na zapleczu decyduje o tym co sie z tymi butami dzieje....i jeżeli tylko da sie w jakiś sposób je naprawić to jadą do szewca, a on wtedy kombinuje ;)
Inaczej sprawa może wyglądać przy droższych skórzanych butach np.Lasocki...wtedy najczęsciej jadą do firmy i wtedy tam jakiś szanowny rzeczoznawca zdecyduje co dalej. Niestety oni baaardzo niechętnie oddają kasę.
Oni sie mogą zapytać klienta co sobie życzy, czy wymianę czy zwrot kasy itp. ale szanowny rzeczoznawca którym w pierwszej kolejności jest pani kierownik na zapleczu decyduje o tym co sie z tymi butami dzieje....i jeżeli tylko da sie w jakiś sposób je naprawić to jadą do szewca, a on wtedy kombinuje ;)
Inaczej sprawa może wyglądać przy droższych skórzanych butach np.Lasocki...wtedy najczęsciej jadą do firmy i wtedy tam jakiś szanowny rzeczoznawca zdecyduje co dalej. Niestety oni baaardzo niechętnie oddają kasę.
Witam! Kurudur dobrym wyborem na naprawę butów w domu będzie nowy na rynku kleju TADAM®. To elastyczny klej, który dzięki swoim właściwościom służy do napraw różnych części butów: czubków, brzegów, zapiętków, obcasów, podeszw i cholewek. Zachęcam do zakupu i sprawdzenia jego mocy działania.
Gdyby pojawiły się pytania, chętnie na nie odpowiem.
Ekspert marki TADAM
tadam.com.pl
Gdyby pojawiły się pytania, chętnie na nie odpowiem.
Ekspert marki TADAM
tadam.com.pl
Dzień dobry! Kurdur, klej TADAM® kupisz m.in. w kioskach, sklepach motoryzacyjnych, metalowych, oferujących farby oraz lakiery, marketach budowlanych i sklepach elektrycznych. Prowadzimy obecnie bardzo intensywną dystrybucję, więc powinien być coraz powszechniej dostępny także w pozostałych sklepach.
Gdyby pojawiły się pytania, chętnie na nie odpowiem.
Ekspert marki TADAM
tadam.com.pl
Gdyby pojawiły się pytania, chętnie na nie odpowiem.
Ekspert marki TADAM
tadam.com.pl