Widok
prolaktyna....wynik...
dziewczyny mój lekarz jest na urlopie, a ja dzis odebralam wyniki badania krwi.wydaje mi sie, że prolaktyna gruuubo za wysoka,ale nie znam się,pomożecie??
TSH 3 - 1,515 mlU/l
FT3 - 4,99pmol/l
FT4 - 13,83 pmol/l
i najgorsze chyba:
prolaktyna - 58,43 ng/ml
prolaktyna ( 1h po MTC) - 581, 53 ng/ml
co z tą prolaktyną :(?
Jestem Mamą Aniołka [*] + 24.05.2011 (9tc) - Oleńka...
TSH 3 - 1,515 mlU/l
FT3 - 4,99pmol/l
FT4 - 13,83 pmol/l
i najgorsze chyba:
prolaktyna - 58,43 ng/ml
prolaktyna ( 1h po MTC) - 581, 53 ng/ml
co z tą prolaktyną :(?
Jestem Mamą Aniołka [*] + 24.05.2011 (9tc) - Oleńka...
Teraz niemal wszystkie kobiety mają podwyzszoną prolaktynę. I tylko niektórym utrudnia to zajście w ciążę.
Zaciążyłam przekraczając nawet normę PRL dla kobiet w okresie laktacji ;)
Pochodzisz trochę po lekarzach, trochę Cię dodiagnozują, pewnie dostaniesz leki, a na koniec pewnie się okaże, ze w sumie ta prolaktyna nie miała znaczenia.
Zaciążyłam przekraczając nawet normę PRL dla kobiet w okresie laktacji ;)
Pochodzisz trochę po lekarzach, trochę Cię dodiagnozują, pewnie dostaniesz leki, a na koniec pewnie się okaże, ze w sumie ta prolaktyna nie miała znaczenia.
Najczęściej prolaktynę podwyższa stres, potem niedoczynność tarczycy.
I stres, i chora tarczyca też mogą przeszkadzać w zajściu... I widzisz, tu się robi takie kółko, z którego czasem trudno wyskoczyć... U mnie poprawiono wyniki tarczycy, prolaktyna jeszcze nie zdążyła się poprawić (miałam wynik wielokrotnie wyższy, niż Twój), a już ciąża była, zanim udało się zbić prolaktynę (ponownie, bo kilka razy wcześniej ją u mnie obniżano lekami, ale znów rosła).
Spokojnie, chodzisz do lekarzy, robisz badania, dostaniesz leki, w końcu sie uda.
Nawet jeśli ten Twój wynik nie jest dobry (a też tego nie wiem bo nie ma norm, mogę mylić jednostki, już tylko "piąte przez dziesiąte" pamietam swoje wyniki) to też nie ma co załamywać rąk. Prolaktyna dzisiaj to banalna sprawa.