Widok
I słusznie, że Cię nie przekonuje. Mam ten fotelik, jeździ w nim 5-letnie dziecko. Ruchliwe dziecko. Wychyla się z fotela naciągając pasy samochodowe. Czekam na Romera Xtensafixa z własną uprzężą do 25 kg, wznosząc modły o pozytywne przejście crash testów ;D
Uwagi użytkownika - Solution jest wąski, dla szczupłych dzieci. Podstawowa tapicerka w upały się nie sprawdza, dziecko się przykleja.
Uwagi użytkownika - Solution jest wąski, dla szczupłych dzieci. Podstawowa tapicerka w upały się nie sprawdza, dziecko się przykleja.
generalnie 9-18 są bezpieczniejsze niż 9-36
Możesz jeszcze tu dopytać:
http://forum.gazeta.pl/forum/f,97434,Foteliki_Samochodowe.html
Wizyta w Mama i ja jest dobrym pomysłem, bez mierzenia nie powinno się kupować fotela :)
Możesz jeszcze tu dopytać:
http://forum.gazeta.pl/forum/f,97434,Foteliki_Samochodowe.html
Wizyta w Mama i ja jest dobrym pomysłem, bez mierzenia nie powinno się kupować fotela :)
a powiedzcie mi jeszcze - jaką mam pewność że fotelik mimo pozytywnych testów ADAC jest bezpieczny? Bo po tym co widziałam z fotelikiem cybex, który niby dostał notę 4, a dziecko przy dachowaniu z niego wypadło!? więc czy te testy nie są "podpłacane" przez producentów? w dzisiejszej dobie korupcji zaczynam mieć wątpliwości czy droższy znaczy bezpieczniejszy....??? czym się kierować przy wyborze OPRÓCZ testów?
1. Niczego lepszego od crash testów na razie nie wymyślono. Testy robione przez ADAC i jemu podobne to testy na zderzenie boczne i czołowe. Nie robią dachowań.
Tu poczytaj:
http://fotelik.info/pl/news/testy_fotelikow_abc_homologacja_atest_adac,142.html
2. Nawet fotelik z 5* nie zagwarantuje dziecku ochrony, jeśli nie będzie prawidłowo dopasowany do dziecka i auta, a następnie porządnie zamontowany. Przykłady z fotelik.info:
"Profil skorupy fotelika kompletnie niepasujący do profilu kanapy samochodu
Zbyt krótkie pasy bezpieczeństwa na tylnej kanapie nie pozwalające na montaż wybranego fotelika w Twoim samochodzie.
Uchwyty ISOFIX umieszczone zbyt nisko lub zbyt wysoko na kanapie samochodu.
Noga stabilizująca fotelik ISOFIX za krótka.
Schowki w podłodze samochodu uniemożliwiające użycie fotelików z nogą podpierającą.
Za długie zamki pasów bezpieczeństwa, które w użyciu z niektórymi modelami fotelików mogą powodować zjawisko chrupnięcia (ang. crunch), niszcząc zamek bezpieczeństwa podczas zderzenia, i w rezultacie powodując wypięcie się fotelika z pasa bezpieczeństwa.
Zły kąt montażu fotelika 0-13 kg w Twoim samochodzie spowodowany profilem kanapy i w rezultacie zbyt pionowe spoczywanie dziecka w foteliku. Głowa opada na pierś, a dziecko ma kłopoty z oddychaniem.
Niestabilność mocowania lub niekompatybilność wynikająca ze złożenia kilka wyżej wymienionych warunków."
Poczytaj sobie:
http://foteliki-pod-lupa.pl/
Tu poczytaj:
http://fotelik.info/pl/news/testy_fotelikow_abc_homologacja_atest_adac,142.html
2. Nawet fotelik z 5* nie zagwarantuje dziecku ochrony, jeśli nie będzie prawidłowo dopasowany do dziecka i auta, a następnie porządnie zamontowany. Przykłady z fotelik.info:
"Profil skorupy fotelika kompletnie niepasujący do profilu kanapy samochodu
Zbyt krótkie pasy bezpieczeństwa na tylnej kanapie nie pozwalające na montaż wybranego fotelika w Twoim samochodzie.
Uchwyty ISOFIX umieszczone zbyt nisko lub zbyt wysoko na kanapie samochodu.
Noga stabilizująca fotelik ISOFIX za krótka.
Schowki w podłodze samochodu uniemożliwiające użycie fotelików z nogą podpierającą.
Za długie zamki pasów bezpieczeństwa, które w użyciu z niektórymi modelami fotelików mogą powodować zjawisko chrupnięcia (ang. crunch), niszcząc zamek bezpieczeństwa podczas zderzenia, i w rezultacie powodując wypięcie się fotelika z pasa bezpieczeństwa.
Zły kąt montażu fotelika 0-13 kg w Twoim samochodzie spowodowany profilem kanapy i w rezultacie zbyt pionowe spoczywanie dziecka w foteliku. Głowa opada na pierś, a dziecko ma kłopoty z oddychaniem.
Niestabilność mocowania lub niekompatybilność wynikająca ze złożenia kilka wyżej wymienionych warunków."
Poczytaj sobie:
http://foteliki-pod-lupa.pl/