Widok
Amelek ale o co chodzi?
Hej.
Czy u Was też się dzieje coś niedobrego z internetem? Juz pal pies to że płacę za słaba jakość dostawcy ale płacę też za inne usługi (Netflix na przykład) z których i tak korzystać nie mogę bo działa to Koszmarnie!
http://www.speedtest.net/my-result/i/2221057569
Jak jest u was?
Dodam że router mam sprawny bo testowałem w innej lokalizacji. Problemy były zgłaszane.
Szczerze to chyba już mi się nie chce płacić za coś takiego: (
PS
Błagam też Panie Marku by nie pisał Pan tutaj o problemach Pańskich. Jako poważny przedsiębiorca powinien Pan wiedzieć że mało interesuje klienta to że Pan kogoś przedszkolil i ten spadł z konia czy z drabiny albo uciekł do konkurencji po przeszkoleniu. Proszę by naprawił Pan to co kiedyś działało dobrze a teraz nie. Jeżeli potrzeba inwestycji to niech Pan zainwestuje że środków unijnych kredytu lub własnych. Znam Pana zdanie na temat środków unijnych ale się z nim nie zgadzam. Mam Do tego prawo. Proszę mieć na uwadze że dzisiejszy klient to nie ten który płaci tylko Panu. On płaci też innym za korzystanie z usług (tv) i tych składek abonamentowych nikt nam nie zwróci przez to że Pan dostarcza a raczej nie dostarcza internetu o umówionych parametrach. A może jednak Pan zwróci te koszta do czasu naprawienia problemów po swojej stronie?
Pozdrawiam
Czy u Was też się dzieje coś niedobrego z internetem? Juz pal pies to że płacę za słaba jakość dostawcy ale płacę też za inne usługi (Netflix na przykład) z których i tak korzystać nie mogę bo działa to Koszmarnie!
http://www.speedtest.net/my-result/i/2221057569
Jak jest u was?
Dodam że router mam sprawny bo testowałem w innej lokalizacji. Problemy były zgłaszane.
Szczerze to chyba już mi się nie chce płacić za coś takiego: (
PS
Błagam też Panie Marku by nie pisał Pan tutaj o problemach Pańskich. Jako poważny przedsiębiorca powinien Pan wiedzieć że mało interesuje klienta to że Pan kogoś przedszkolil i ten spadł z konia czy z drabiny albo uciekł do konkurencji po przeszkoleniu. Proszę by naprawił Pan to co kiedyś działało dobrze a teraz nie. Jeżeli potrzeba inwestycji to niech Pan zainwestuje że środków unijnych kredytu lub własnych. Znam Pana zdanie na temat środków unijnych ale się z nim nie zgadzam. Mam Do tego prawo. Proszę mieć na uwadze że dzisiejszy klient to nie ten który płaci tylko Panu. On płaci też innym za korzystanie z usług (tv) i tych składek abonamentowych nikt nam nie zwróci przez to że Pan dostarcza a raczej nie dostarcza internetu o umówionych parametrach. A może jednak Pan zwróci te koszta do czasu naprawienia problemów po swojej stronie?
Pozdrawiam
Korzystałem z Amelka prawie 6 lat i niestety zawsze było słabo... owszem są niby inni dostawcy, ale nie wszędzie w Baninie - jak mieszkasz na krawędziach wsi, to niektórzy odmawiają instalacji, bo by musieli nowy nadajnik dorobić (albo świadczyć na takich parametrach jak Amelek... - dla innych firm to wstyd oferować taki internet i taką słabą usługę porównują do braku zasięgu).
Teraz mam wave i tam co prawda też może nie zawsze jest idealnie i potrafi zmulić prędkość z 40 do 25-30mbit/s, czy pingi z 13ms do 35-30ms, ale u Amelka jest ten problem, że nie dość, że ping ma zawsze 30-40ms, to jeszcze 10-20% pakietów potrafi zgubić (nawet TCP!).
Wyobraźcie sobie, że dwie godziny uploaduję film 150MB, a przy 148MB mi gubi połączenie... i ostatecznie włączam LTE w telefonie bo będzie szybciej i pewniej. Przynajmniej moje "zapasowe" łącze działa ;)
Teraz mam wave i tam co prawda też może nie zawsze jest idealnie i potrafi zmulić prędkość z 40 do 25-30mbit/s, czy pingi z 13ms do 35-30ms, ale u Amelka jest ten problem, że nie dość, że ping ma zawsze 30-40ms, to jeszcze 10-20% pakietów potrafi zgubić (nawet TCP!).
Wyobraźcie sobie, że dwie godziny uploaduję film 150MB, a przy 148MB mi gubi połączenie... i ostatecznie włączam LTE w telefonie bo będzie szybciej i pewniej. Przynajmniej moje "zapasowe" łącze działa ;)
Hmm, prawie 6 lat, na krawędzi wsi - może ul. Bursztynowa? Jeśli tak to zapraszam ponownie, od niedawna mieszkam z rodziną przy tej krawędzi wsi i już mam tam dobry zasięg. Ping z czasem się poprawi, nowa radiolinia czeka na powieszenie między Morelową i Kryształową tylko muszę dla niej przygotować stabilniejsze mocowanie (antena radiolinii ma szerokość wiązki 1 stopień, a kto widział kominy chmary obite blachą i próbował do nich coś zamocować ten wie w czym problem).
Ping 30-40 ms w sieci radiowej to jeszcze nie jest źle, ale gubienie 10-20% pakietów to musiała być jakaś awaria, nie wierzę że tak było przez 6 lat - już przy 1% TCP ledwo działa.
Ping 30-40 ms w sieci radiowej to jeszcze nie jest źle, ale gubienie 10-20% pakietów to musiała być jakaś awaria, nie wierzę że tak było przez 6 lat - już przy 1% TCP ledwo działa.
Monitoruję, ale usterka była nietypowa, przez co jej znalezienie trochę trwało. Dalej szczegóły techniczne. Switch wysyłał ramki przeznaczone dla jednego konkretnego adresu MAC, na wszystkie porty (jak hub) zamiast tylko na jeden właściwy - normalnie dzieje się tak tylko chwilowo dopóki nie nauczy się na którym porcie jest dany adres, a tu działo się tak cały czas (takie dziwne uszkodzenie) pomimo adres był już w tablicy i nie była ona przepełniona. W efekcie niepożądany ruch przeciążał wszystkie sektory radiowe (które go zwielokrotniły przesyłając osobną kopię do każdego podłączonego urządzenia klienckiego). Wcześniej tego nie robił (lub jeśli robił, nie zostało to wykryte), nie było innych oznak jego nieprawidłowego działania (komunikatów w logach itp.). Tam gdzie można zablokować "unknown unicast flood" zostało to zrobione, ale nie wszystkie urządzenia mają taką możliwość. Problem został namierzony po tym, jak do pewnego urządzenia wchodziło kilka Mb/s ruchu i wychodziło po tyle samo każdym z portów (łącznie wychodziło więcej niż wchodziło, zwielokrotnione przez liczbę portów), a po obejrzeniu snifferem okazało się że ten ruch nie miał nic wspólnego z żadnym z klientów podłączonych do tego urządzenia.
To byłoby zbyt proste - naprawdę był tak dziwnie uszkodzony switch. Jak jeden losowy klient (tylko jeden - i jemu działało normalnie) właśnie coś pobierał, to klientom z pozostałych sektorów mocno zwalniało. Mogło to trwać już dłuższy czas, ale zaczęło być bardziej uciążliwe po ogólnym wzroście ruchu w wyniku zwiększenia wyjścia w świat. Restart switcha pomagał na jakiś czas, ostatecznie pomogła jego wymiana. Problemy w sieciach naprawdę bywają bardziej złożone niż (jak pewnie tu zakłada większość) zła wola dostawcy.
Możecie pomóc Amelkowi (pseudo "z czasem będzie lepiej") uporać się z prześladującymi go egipskimi plagami.
Jako i ja uczyniłem... Od kilku tygodni po prostu korzystam z internetu, zamiast rwać włosy z głowy i zastanawiać się, jaki jest wpływ afrykańskiego pomoru świń na ping, UL i DL, a przede wszystkim, czy i kiedy będzie choć odrobinę lepiej i czy kiedykolwiek do Amelka dotrze, że ludzie chcą korzystać z tego, za co mu płacą. Nie kiedyś, nie z czasem, ale tu i teraz ;-)
http://www.speedtest.pl/wynik/206337707
Jako i ja uczyniłem... Od kilku tygodni po prostu korzystam z internetu, zamiast rwać włosy z głowy i zastanawiać się, jaki jest wpływ afrykańskiego pomoru świń na ping, UL i DL, a przede wszystkim, czy i kiedy będzie choć odrobinę lepiej i czy kiedykolwiek do Amelka dotrze, że ludzie chcą korzystać z tego, za co mu płacą. Nie kiedyś, nie z czasem, ale tu i teraz ;-)
http://www.speedtest.pl/wynik/206337707
U mnie niestety jest to samo. Kilka razy już mowilem Panu Markowi, ze nie ma sensu taka wspolpraca skoro ciagle to kuleje. Mam już 3 antene i 3 router a ciagle wieczorem pingi mi skacza i predkosc tj u Ciebie z 30Mb spada na 4-6Mb. Antene już miałem przestawiana bo brzozy zaczely zaslaniac także wina sprzętu nie wchodzi w tej sytuacji w gre, Jeśli się nie poprawi to faktycznie będzie trzeba zmienić dostawce bo szkoda tylko nerwow.
Właśnie się zastanawiałem nad abonamentem typu netflix, ale widząc jaki dramat dzieje się na np. TVN playerze to szkoda nerwów... Ja mam wieczorami 2-3 Mbps, ale jestem w bocznym sektorze. Jak widzę na speedtest.net że mam 6-8 Mbps to jest święto :P i można oglądać playera...
To mówisz, że dla 6Mbps Ci Netflix nie działa?
To mówisz, że dla 6Mbps Ci Netflix nie działa?
Niestety tnie - nie da się oglądać :( NIe wiem czy to akurat przy 8 Mb/s ale transfery tak skaczą, że zacina. Może przy skokach mam 2 Mb/s? Nie wiem...
Przełączam sie na LTE ale to nie jest rozwiązanie... Płacę za Amelek, LTE dla Orange, Netflix, Spotify...
Zakładałem że Amelek będzie moim głównym dostawcą internetu i nie będę potrzebował zapasowego łącza do obejrzenia swojego serialu. Pakiety w Orange niestety nie są na tyle duże by potraktować zapasowe łącze jako główne. Niestety też przekraczam przyznawany mi limit w abonamencie przez tak częste przełączanie się na LTE :(
Stanęło na tym, że wiele firm cieszy sie z tego, że wykonuję do nich przelewy. Ja trochę mniej, bo nie mogę korzystać z usług, które wykupiłem w ramach abonamentu bo mój główny Provider nie daje rady :( szkoda :(
Przy okazji - dziękuję za potwierdzenie że to nie tylko u mnie jest ten problem ale również u innych. Czas na poszukiwanie alternatywy...
Przełączam sie na LTE ale to nie jest rozwiązanie... Płacę za Amelek, LTE dla Orange, Netflix, Spotify...
Zakładałem że Amelek będzie moim głównym dostawcą internetu i nie będę potrzebował zapasowego łącza do obejrzenia swojego serialu. Pakiety w Orange niestety nie są na tyle duże by potraktować zapasowe łącze jako główne. Niestety też przekraczam przyznawany mi limit w abonamencie przez tak częste przełączanie się na LTE :(
Stanęło na tym, że wiele firm cieszy sie z tego, że wykonuję do nich przelewy. Ja trochę mniej, bo nie mogę korzystać z usług, które wykupiłem w ramach abonamentu bo mój główny Provider nie daje rady :( szkoda :(
Przy okazji - dziękuję za potwierdzenie że to nie tylko u mnie jest ten problem ale również u innych. Czas na poszukiwanie alternatywy...
wiesz, ja oglądam Netflixa a w tym czasie na konsoli się pobierają gry 50GB i jeszcze spokojnie by na drugim sprzęcie youtube poszedł w HD, także... rozumiem, że w deszczu prędkość spada bo to internet radiowy i fale się tłumią, ale to nie powinno być tak, że ktoś Ci oferuje 20Mbit a potem się okazuje, że to nie jest 20mbit między Tobą a internetem, a między dostawcą a internetem i sąsiedzi "podbierają"... ja mam przez VPN do pracy w Gdyni lepsze wyniki niż Amelek normlanie. (jak ktoś nie wie co to VPN, to w uproszczeniu polega to na tym, że łączę się z siecią w pracy i cały internet mnie widzi jakbym korzystał z ich internetu a nie swojego - mam więc adres IP taki sam jakbym siedział w pracy, ale znacznie spowalnia to internet przez ciągłe przekierowania danych).
Dowcip polega na tym, że obecnie szybki internet służy głównie do oglądania Netfliksa i innych TV. Do przesyłania dokumentów, czy sprawdzani pogody 40 czy 100 Mb/s nie jest potrzebne :D Skoro wpakowałem kasę w telewizor 4K, płacę za Netflix 4K i za internet, który standardowo powinien to udźwignąć, to CHCĘ MIEĆ TAKĄ JAKOŚĆ PRZEZ 99% czasu... A o problemach z pracownikami niech Pan Marek opowie psychoanalitykowi.
P.S.
U mnie akurat nie ma większych problemów z wydajnością łącza, ale wiem, że w innych miejscach nie jest tak różowo...
P.S.
U mnie akurat nie ma większych problemów z wydajnością łącza, ale wiem, że w innych miejscach nie jest tak różowo...
Do konkurencji: MultiWiFi, Wave, ...?
Szanowni. Może czas na akcje promocyjną?
-> Pokaż ostatnią fakturę od konkurencji a u nas dostaniesz w tej samej cenie taki sam transfer przez najbliższych 12 m-cy... lub
-> Przejdź do nas a jak przechodzisz z konkurencji to dostaniesz 30/6 za 60 PLN brutto (+koszy instalacji).
Mam wrażanie że w obecnej sytuacji mądrze rozpoczęta akcja promocyjna mogłaby się przekuć w konkretne benefity (nowa baza Klientów + $$$) po stronie promotora :)
Proponuję uruchomić excela i policzyć :)
Szanowni. Może czas na akcje promocyjną?
-> Pokaż ostatnią fakturę od konkurencji a u nas dostaniesz w tej samej cenie taki sam transfer przez najbliższych 12 m-cy... lub
-> Przejdź do nas a jak przechodzisz z konkurencji to dostaniesz 30/6 za 60 PLN brutto (+koszy instalacji).
Mam wrażanie że w obecnej sytuacji mądrze rozpoczęta akcja promocyjna mogłaby się przekuć w konkretne benefity (nowa baza Klientów + $$$) po stronie promotora :)
Proponuję uruchomić excela i policzyć :)
faktycznie dramat, spróbuj się odezwać do wave powiedz, że jesteś od amelka i chcesz do nich przejść na forum się ogłaszali, że montaż free i miesiąc gratis.
A ping niski bo testujesz prędkość od siebie do amelka, on jest też serwerem w speedteście, jak mierzysz to wybieraj serwer ręcznie, ja zawsze daję netia warszawa.
A ping niski bo testujesz prędkość od siebie do amelka, on jest też serwerem w speedteście, jak mierzysz to wybieraj serwer ręcznie, ja zawsze daję netia warszawa.
Excela się nie ściąga tylko kupuje - okradanie Microsoftu jest ścigane z art 278 § 2 kk.
Amelek coś tu pisał, że jego pracownicy wcześniej pracowali w Wave - nie sądzicie że mogło to być celowe zagranie, przysłanie ludzi by zdobyć informacje i przejąć klientów? Sposób znany już w czasach starożytnych - koń trojański. Jak było naprawdę pewnie się nie dowiemy, ale odnoszę wrażenie że trochę za dużo tych dziwnych przypadków na raz...
Amelek coś tu pisał, że jego pracownicy wcześniej pracowali w Wave - nie sądzicie że mogło to być celowe zagranie, przysłanie ludzi by zdobyć informacje i przejąć klientów? Sposób znany już w czasach starożytnych - koń trojański. Jak było naprawdę pewnie się nie dowiemy, ale odnoszę wrażenie że trochę za dużo tych dziwnych przypadków na raz...
U mnie jest tak:
http://www.speedtest.net/my-result/6570016653
Równocześnie Żona ogląda film na netfliksie i pod wi-fi podpięte są 2 smartfony, 2 laptopy i 1 PC (z niego piszę)
http://www.speedtest.net/my-result/6570016653
Równocześnie Żona ogląda film na netfliksie i pod wi-fi podpięte są 2 smartfony, 2 laptopy i 1 PC (z niego piszę)
Słuchajcie a jakie macie wyniki jak ściągacie pliki z taska? Próbowaliście robić test ściągając testowy plik 10 GIGA z serwera:
http://ftp.task.gda.pl/test/
U mnie transfer lata jak szalony w granicach jak niżej.
Przez 5 minut ściągania transfer wahał się w granicach od 300kB/s do 1400kB/ (od ~2,4 Mb/s do ~11Mb/s).
Pingów oczywiście nie sprawdzę ale czy ten test nie jest bardziej miarodajny od speedtest'a?
Dodam tylko że w tym czasie leci na TV YouTube oraz podłączony jest 1PC oraz 1 telefon po WiFi.
http://ftp.task.gda.pl/test/
U mnie transfer lata jak szalony w granicach jak niżej.
Przez 5 minut ściągania transfer wahał się w granicach od 300kB/s do 1400kB/ (od ~2,4 Mb/s do ~11Mb/s).
Pingów oczywiście nie sprawdzę ale czy ten test nie jest bardziej miarodajny od speedtest'a?
Dodam tylko że w tym czasie leci na TV YouTube oraz podłączony jest 1PC oraz 1 telefon po WiFi.
Jeśli chodzi okolice Kubusia Puchatka, proszę o informację czy jest choć odrobinę lepiej. Szukam rozwiązania, testuję różne wersje firmware itp. Na przyszłość taka prośba, narzekając na beznadziejność internetu radiowego podawajcie nr klienta (ostatnie cyfry indywidualnego konta do wpłat), na forum nadal anonimowy ale przynajmniej dla mnie możliwy do identyfikacji gdzie konkretnie jest problem. Problemy są różne i potrzebuję czasu na ich rozwiązanie. Z routerami też się zdarzają (około połowa wszystkich zgłoszeń), jak znacie routery aktualnie dostępne w rozsądnej cenie (powiedzmy do 70 zł przy zakupie hurtowym rzędu 20 sztuk) które mają WAN Ethernet, dobry zasięg wifi, nie padają zaraz po gwarancji i mają przycisk reset w dziurce a nie wystający (by nie kusiło nacisnąć po zakupie nowej drukarki a przed doczytaniem w jej instrukcji że da się też ustawić zwykłe WPA2 zamiast WPS) to chętnie skorzystam.
Na Jasia i Małgosi jest w tej chwili tak:
Serwer: AMELEK.NET -> PING: 17 ; DL: 10,7 ; UP: 6,23 (czas 21:38)
Serwer: Gdansk Orange -> PING: 112 ; DL: 1,18 (!) ; UP: 4,07 (czas 21:40)
Serwer: Elbląg ATMEL -> PING: 111 ; DL: 2,91 (!) ; UP: 2,85 (czas 21:43) http://beta.speedtest.net/result/6586535231
Serwer: Tczew TELKAB -> PING: 118 ; DL: 1,51 (!) ; UP: 3,22 (czas 21:44) http://beta.speedtest.net/result/6586539019
Serwer: BANINO AMELEK>NET -> PING: 8 ; DL: 10,58 ; UP: 5,71 (czas 21:45) http://beta.speedtest.net/result/6586542475
Czy ktoś pomoże mi zinterpretować te wyniki?
Zadziwiające niskie pingi na rodzimym serwerze i tragiczne wysokie na pozostałych. Prędkości wyższe na rodzimym serwerze, na zewnątrz porażka. Pamiętam że jeszcze parę miesięcy temu na serwerze AMELEK.NET miałem prędkości DL rzędu 30 Mbps, teraz to już max 10-15 :(
Z czego to wynika? Panie Marku, co jest nie tak? Router(y) sprawne - testowane w innej lokalizacji na światełku UPC. Nie ma zastrzeżeń.
Pozdrawiam
Serwer: AMELEK.NET -> PING: 17 ; DL: 10,7 ; UP: 6,23 (czas 21:38)
Serwer: Gdansk Orange -> PING: 112 ; DL: 1,18 (!) ; UP: 4,07 (czas 21:40)
Serwer: Elbląg ATMEL -> PING: 111 ; DL: 2,91 (!) ; UP: 2,85 (czas 21:43) http://beta.speedtest.net/result/6586535231
Serwer: Tczew TELKAB -> PING: 118 ; DL: 1,51 (!) ; UP: 3,22 (czas 21:44) http://beta.speedtest.net/result/6586539019
Serwer: BANINO AMELEK>NET -> PING: 8 ; DL: 10,58 ; UP: 5,71 (czas 21:45) http://beta.speedtest.net/result/6586542475
Czy ktoś pomoże mi zinterpretować te wyniki?
Zadziwiające niskie pingi na rodzimym serwerze i tragiczne wysokie na pozostałych. Prędkości wyższe na rodzimym serwerze, na zewnątrz porażka. Pamiętam że jeszcze parę miesięcy temu na serwerze AMELEK.NET miałem prędkości DL rzędu 30 Mbps, teraz to już max 10-15 :(
Z czego to wynika? Panie Marku, co jest nie tak? Router(y) sprawne - testowane w innej lokalizacji na światełku UPC. Nie ma zastrzeżeń.
Pozdrawiam
Chwilowo działamy tylko na jednym łączu od T-Mobile (tym głównym, większym), chwilowy problem z drugim (zapasowym, mniejszym, ale w normalnych warunkach też szła nim jakaś część ruchu) jest w trakcie wyjaśniania. Deszcz nie ma z tym nic wspólnego (poza tym że więcej ludzi w domach ogląda filmy, no i koniec wakacji).
Panie Marku czy chwila jeszcze trwa i trwa mać czy może już wróciliśmy do normalności?
Podaje moje wyniki z dzisiaj (bez burz i gradobicia za oknem):
- PING: 42 ms ; DL: 14,95 Mbps ; UP: 5,7 Mbps serwer: AMELEK ; czas: 22:05 http://beta.speedtest.net/result/6599664309
- PING: 112 ms ; DL: 3,66 Mbps ; UP: 6,2 Mbps serwer: VOLTA Gdansk ; czas: 22:09 http://beta.speedtest.net/result/6599673243
- PING: 104 ms ; DL: 1,75 Mbps ; UP: 5,7 Mbps serwer: Telkab Tczew ; czas: 22:12 http://beta.speedtest.net/result/6599676844
Uprzedzając pytania dlaczego nie piszę w prywatnej wiadomości a tutaj - priv nie działa, pisząc tutaj przynajmniej wiemy (z Pańskiej odpowiedzi), że ma Pan problemy z jednym łączem. Inni użytkownicy - czy u Was też takie wyniki? :(
Podaje moje wyniki z dzisiaj (bez burz i gradobicia za oknem):
- PING: 42 ms ; DL: 14,95 Mbps ; UP: 5,7 Mbps serwer: AMELEK ; czas: 22:05 http://beta.speedtest.net/result/6599664309
- PING: 112 ms ; DL: 3,66 Mbps ; UP: 6,2 Mbps serwer: VOLTA Gdansk ; czas: 22:09 http://beta.speedtest.net/result/6599673243
- PING: 104 ms ; DL: 1,75 Mbps ; UP: 5,7 Mbps serwer: Telkab Tczew ; czas: 22:12 http://beta.speedtest.net/result/6599676844
Uprzedzając pytania dlaczego nie piszę w prywatnej wiadomości a tutaj - priv nie działa, pisząc tutaj przynajmniej wiemy (z Pańskiej odpowiedzi), że ma Pan problemy z jednym łączem. Inni użytkownicy - czy u Was też takie wyniki? :(
Potwierdzam, we wtorek wieczorem na KP było tragicznie... ledwo strony html się ładowały... Nie badałem speedtestem bo szkoda nerwów. W niedzielę ok 16-18 ipla działała jak krew z nosa... około 12 było ok - filmy się otwarzały płynnie.
Raz mam dobrze, 30/10 a raz jest 3/1 :( chociaż i tak się poprawiło bo wieczorami widzę ok 8-10 na 2-4 DL/UP Mbps.
Nie wiem czy na KP winny przekaźnik i zakłócenia sygnału czy amelkowi infra siada przy dużym obciążeniu.
Raz mam dobrze, 30/10 a raz jest 3/1 :( chociaż i tak się poprawiło bo wieczorami widzę ok 8-10 na 2-4 DL/UP Mbps.
Nie wiem czy na KP winny przekaźnik i zakłócenia sygnału czy amelkowi infra siada przy dużym obciążeniu.
Przesyłam wyniki z dzisiaj. Dwa zrobione rano i trzy wieczorem. Sorry, znowu nie na kablu a na WiFi (z telefonu).
Możecie mi to wytłumaczyć?
Rano:
- PING: 18 ; DL: 40,69 ; UP: 10,29 ; Serwer: BANINO ; Godzina: 06:25 ; http://www.speedtest.net/my-result/i/2242731125
- PING: 54 ; DL: 41,13 ; UP: 10,49 ; Serwer: ORANGE GDAŃSK; Godzina: 06:26 ; http://www.speedtest.net/my-result/i/2242731824
WIECZÓR:
- PING: 94 ; DL: 2,55 ; UP: 6,45 ; Serwer: RUMIA; Godzina: 20:20 ; http://www.speedtest.net/my-result/i/2243475911
- PING: 116 ; DL: 2,89 ; UP: 2,71 ; Serwer: ORANGE GDAŃSK; Godzina: 20:21 ; http://www.speedtest.net/my-result/i/2243477125
- PING: 48; DL: 4,95 ; UP: 5,69 ; Serwer: Amelek Banino; Godzina: 20:22 ; http://www.speedtest.net/my-result/i/2243478103
Powyższe dowodzi, że:
1. Na Wifi osiągnąłem wynik jaki miałem jeszcze kilka miesięcy temu (nie musiałem być na kablu)
2. Wieczorem nie da się nic sensownego na tym necie zrobić :( Ściąganie aktualizacji aplikacji w telefonie widać, że nie daje rady, a już puszczenie serialu wieczorem to totalna porażka :(
Czego to dowodzi? Za dużo użytkowników? Jeżeli tak, to:
1. Dostawca MUSI zainwestować i rozwijać sieć albo
2. Dostawca nie może już podpisywać umów z nowymi Klientami, x% stałych musi odejść i wówczas może będzie lepiej...
Ktoś ma inne zdanie?
Możecie mi to wytłumaczyć?
Rano:
- PING: 18 ; DL: 40,69 ; UP: 10,29 ; Serwer: BANINO ; Godzina: 06:25 ; http://www.speedtest.net/my-result/i/2242731125
- PING: 54 ; DL: 41,13 ; UP: 10,49 ; Serwer: ORANGE GDAŃSK; Godzina: 06:26 ; http://www.speedtest.net/my-result/i/2242731824
WIECZÓR:
- PING: 94 ; DL: 2,55 ; UP: 6,45 ; Serwer: RUMIA; Godzina: 20:20 ; http://www.speedtest.net/my-result/i/2243475911
- PING: 116 ; DL: 2,89 ; UP: 2,71 ; Serwer: ORANGE GDAŃSK; Godzina: 20:21 ; http://www.speedtest.net/my-result/i/2243477125
- PING: 48; DL: 4,95 ; UP: 5,69 ; Serwer: Amelek Banino; Godzina: 20:22 ; http://www.speedtest.net/my-result/i/2243478103
Powyższe dowodzi, że:
1. Na Wifi osiągnąłem wynik jaki miałem jeszcze kilka miesięcy temu (nie musiałem być na kablu)
2. Wieczorem nie da się nic sensownego na tym necie zrobić :( Ściąganie aktualizacji aplikacji w telefonie widać, że nie daje rady, a już puszczenie serialu wieczorem to totalna porażka :(
Czego to dowodzi? Za dużo użytkowników? Jeżeli tak, to:
1. Dostawca MUSI zainwestować i rozwijać sieć albo
2. Dostawca nie może już podpisywać umów z nowymi Klientami, x% stałych musi odejść i wówczas może będzie lepiej...
Ktoś ma inne zdanie?
w wave w godzinach szczytu wydajność spada gdzieś raptem 5-15%, więc Amelek faktycznie ma problem. Rozumiem gdyby z 40Mb robiło się nawet 20, to jeszcze przeżyjesz, ale z 40Mb raptem 2 ? to jest 95% gorzej!
Przecież jak ktoś ma łącze 10-20Mb (o ile amelek takie ma), to mu spada do prędkości modemu sprzed 15 lat!
Przecież jak ktoś ma łącze 10-20Mb (o ile amelek takie ma), to mu spada do prędkości modemu sprzed 15 lat!
To nie wina jego internetu w sensie że brakuje mocy bo u mnie jest 24h praktycznie 40mega w szczycie czy rano, rano nawet trochę szybciej bliżej 50 więc to nie kwestia przeciążenia łącza tylko dosyłu gdzieś. Bronił go nie będę ale wiem jak u mnie działa, sam też mówi o jakichś problemach że rozwiązuje no to w końcu pewnie rozwiąże albo mu klienci odejdą i będę miał jeszcze szybszy internet :)
Jestem cierpliwa, ale moja cierpliwość się kończy. W ostatnim czasie jakość Amelka pogorszyła się diametralnie. Nie interesują mnie tłumaczenia. Czekałam długo, ale nic się nie poprawiło,nie korzystam z internetu tylko do rozrywki, żebym mogła się obejść bez internetu, lub z usługą o bardzo kiepskiej jakości... Jak w ciągu miesiąca nic się nie zmieni, zakończę tę męczarnie, a na początku współpracy było ok.
Wypowiem się za koleżankę. Wiadomości (przynajmniej ode mnie) są wysyłane do Dostawcy, jednakże nie wiem czy "dotarły" bo nie ma odzewu. Ja osobiście olałem już jakąkolwiek inną komunikację poza forumową, bo co z tego że wyleję żale w mailu i nie dostanę feedback'u. Co z tego, że zadzwonię i usłyszę że pracownik z nocnika spadł i nogę złamał albo poszedł do konkurencji, że jest cięzko o pracowników, że to pewnie mój router. To się przerabiało i co to dało...
Forum jest też ścieżką kontaktu. Jako mieszkaniec Banina, promujący swego czasu też usługi tutaj wiadomym jest, że te informacje docierają do dostawcy. Niestety tu też bez odzewu. Zaleta forum jednak jest taka, że Ci, którzy zastanawiają się dziś nad dostawcą wiedzą, że nie mają po co się pchać do "niedrożnej rury". Plusem jest to że ta osoba pójdzie tam, gdzie jest dostaną to za co płacą, a "Ci lojalni" nie będą mieli dodatkowo zapychanego łącza przez nowych KLientów.
Forum jest też ścieżką kontaktu. Jako mieszkaniec Banina, promujący swego czasu też usługi tutaj wiadomym jest, że te informacje docierają do dostawcy. Niestety tu też bez odzewu. Zaleta forum jednak jest taka, że Ci, którzy zastanawiają się dziś nad dostawcą wiedzą, że nie mają po co się pchać do "niedrożnej rury". Plusem jest to że ta osoba pójdzie tam, gdzie jest dostaną to za co płacą, a "Ci lojalni" nie będą mieli dodatkowo zapychanego łącza przez nowych KLientów.
Ja napisałem do amelka, że mam słaby sygnał, że jak w najbliższym czasie (wrzesień/październik) nie poprawi to kończymy współpracę.
Dostalem odpowiedź, że są zaległości i że po ich nadrobieniu sytuacja u mnie też będzie na tapecie (KP).
Na razie efekty są w kratkę, przy braku obciążenia mam 30/10, wieczorami 10/4 ale zdaża się też 2-3 Mbps DL...
Pozostaje jeszcze jedna próba kontaktu i deadline, żeby w październiku pan Marek nie wystawiał kolejnej faktury, bo kończymy współpracę.
Swoją drogą - ktoś na KP przeszedł z amelka do konkurencji? Jak zadowolenie? w którą stronę są nadajniki?
Dostalem odpowiedź, że są zaległości i że po ich nadrobieniu sytuacja u mnie też będzie na tapecie (KP).
Na razie efekty są w kratkę, przy braku obciążenia mam 30/10, wieczorami 10/4 ale zdaża się też 2-3 Mbps DL...
Pozostaje jeszcze jedna próba kontaktu i deadline, żeby w październiku pan Marek nie wystawiał kolejnej faktury, bo kończymy współpracę.
Swoją drogą - ktoś na KP przeszedł z amelka do konkurencji? Jak zadowolenie? w którą stronę są nadajniki?
No właśnie tu jest problem, narzekają ale nic nie słychać żeby gdzieś przeszli, nie chwalą się prędkościami za bardzo a jak chwalą to albo jakieś fejkowe (do własnych serwerów) albo o takich godzinach, gdzie u każdego jest dobrze. Jeden chciał się pochwalić jak mu chodzi multi wifi i wrzucił link do speedtestu gdzie miał prędkość 25mbit a powinien mieć już podwojoną bo po 23 podwajają tam prędkość czyli albo podwojone jest 25mbit już a normalnie połowa albo nie wiem, więcej nie odpisał jak zadałem to pytanie.
Takie jest to forum całe, ja wrzucałem sporo testów od amelka o różnych godzinach bo ludzie chcieli, jak ja prosiłem o jakieś prawdziwe screeny to nie było odzewu. Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma jak widać.
Takie jest to forum całe, ja wrzucałem sporo testów od amelka o różnych godzinach bo ludzie chcieli, jak ja prosiłem o jakieś prawdziwe screeny to nie było odzewu. Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma jak widać.
Kubusia Puchatka po niewielkiej modernizacji (jeszcze nie koniec, tyle dało się zrobić na szybko; nadal czekamy na dostępność pewnych nowych na rynku urządzeń, która niestety się opóźnia), na forum nie wiem kto jest kto ale jeśli dobrze zgaduję że chodzi o kierunki na południowy zachód od bazy, to powinna być poprawa. Do czasu, aż kolejna konkurencja nie dostawi kilku kolejnych nadajników...
A teraz 41/10...
http://www.speedtest.net/my-result/a/3198497621
http://www.speedtest.net/my-result/a/3198497621
Po prostu "wina routera" zdarza się dość często, dlatego od sprawdzenia tego zwykle zaczynamy. Oczywiście gdyby zmiana routera nie pomogła, szukalibyśmy dalej. Nie tylko takie za 59 się psują, kiedyś klient miał prawie nowego wypasionego linksysa który ograniczał do 10 Mb/s nawet po kablu (choć Ethernet WAN i LAN linkował się na 100), po długich namowach zgodził się na zmianę routera i poszło 40. Sieć stale modernizujemy, by nadal być tą lepszą firmą. Są miejsca które dawniej były na granicy zasięgu, a teraz są w jego centrum - radio działa tam dobrze i będzie dopóki nie przyjdzie tam kilka innych konkurencji. Są i takie, gdzie po prostu jest za dużo konkurencji i jedyne rozwiązanie na dłużej to budowa sieci światłowodowej.
Witam Panie Marku.
Czy jest możliwość by albo na stronie albo tutaj napisał nam Pan:
A. Zmodernizowano do dzisiaj (brak problemów z zasięgiem):
- ul. Kubusia Puchatka
- ul. Kolejna
B. Plany modernizacji:
- 09.2017 - ul. Jasia i Małgosi, kolejna, kolejna
- 10.2017 - ul. kolejna
- itd
C. Nie będą podlegały modernizacji (brak możliwości technologicznych lub za dużo konkurencji, chyba że światło):
- ul. xxx
Taka jasna komunikacja w stosunku do Klientów uspokoiłaby tych, którzy są w planie (tylko prosiłbym o realny harmonogram), a tych niecierpliwych skłoniłaby do refleksji (zostać czy odejść) i podjęcia decyzji. Myślę że to rozwiązanie jest fair w stosunku do Pana KLientów, nie powodowałoby negatywnie wpływającej na Pańską firmę dyskusji i zamknęłoby temat.
Od planu przeszlibyśmy do weryfikacji realizacji, więc mógłby Pan spodziewać się jedynie odpytania ze strony Klientów.
Co Pan na to?
Czy jest możliwość by albo na stronie albo tutaj napisał nam Pan:
A. Zmodernizowano do dzisiaj (brak problemów z zasięgiem):
- ul. Kubusia Puchatka
- ul. Kolejna
B. Plany modernizacji:
- 09.2017 - ul. Jasia i Małgosi, kolejna, kolejna
- 10.2017 - ul. kolejna
- itd
C. Nie będą podlegały modernizacji (brak możliwości technologicznych lub za dużo konkurencji, chyba że światło):
- ul. xxx
Taka jasna komunikacja w stosunku do Klientów uspokoiłaby tych, którzy są w planie (tylko prosiłbym o realny harmonogram), a tych niecierpliwych skłoniłaby do refleksji (zostać czy odejść) i podjęcia decyzji. Myślę że to rozwiązanie jest fair w stosunku do Pana KLientów, nie powodowałoby negatywnie wpływającej na Pańską firmę dyskusji i zamknęłoby temat.
Od planu przeszlibyśmy do weryfikacji realizacji, więc mógłby Pan spodziewać się jedynie odpytania ze strony Klientów.
Co Pan na to?
Konkurencja na pewno chciałaby znać takie plany. Poza tym nie wszystko da się zaplanować, życie zbyt często koryguje - w maju śnieg, w czerwcu UKE, w lipcu odejście pracownika, wypadek drugiego i masowa awaria, w sierpniu jeden z 2 nowych pracowników zrezygnował pierwszego dnia, we wrześniu... jeszcze nie wiem :). Nie znam z kolei planów konkurencji, gdzie jeszcze ktoś postawi kolejne kilka nadajników. Nie da się wymienić kilkuset urządzeń na dachach w krótkim czasie, ale często da się coś poprawić tym kilku klientom którzy zamiast od razu uciekać do konkurencji lub anonimowo wylewać żale na forum, bezpośrednio zgłoszą problem i dadzą czas na poprawę.
Ludzie to tylko internety ;)
Mi np dziś Orange dało znać że przesuwają sobie termin usunięcia awarii do końca miesiąca, ze względu an warunki atmosferyczne i zwiększoną ilość awarii ;) amelek nie jest jedyny dużym też się zdarza ... nie podpisałem umowy która mi gwarantuje 24h naprawę to mam
Nie bronie amelka - ale czuje sapanie konkurencji, które na tym forum stara się jak może wyszarpać klientów...
Mi np dziś Orange dało znać że przesuwają sobie termin usunięcia awarii do końca miesiąca, ze względu an warunki atmosferyczne i zwiększoną ilość awarii ;) amelek nie jest jedyny dużym też się zdarza ... nie podpisałem umowy która mi gwarantuje 24h naprawę to mam
Nie bronie amelka - ale czuje sapanie konkurencji, które na tym forum stara się jak może wyszarpać klientów...
Jeżeli prowadzisz działalność, gdzie 1h przerwy generuje straty to nie kupujesz łącza domowego za 60zł ....
kupujesz łącze z gwarancją przepustowości, czasu naprawy i za to płacisz
rozumiem, że swoją działalność tez oferujesz usługi na poziomie ultra pro za cenę z biedronki ?
podpisz umowę z gwarancjami, rezerwowe łącze i domagaj sie wymiernych odszkodowań za straty w czasie przerwy w dostawie ...
tylko to nie będzie 60zł/miesiąc zgadza się ?
danych też nie zabezpieczasz - bo mam dobry dysk twardy co się może stać ? ;) po co backup
kupujesz łącze z gwarancją przepustowości, czasu naprawy i za to płacisz
rozumiem, że swoją działalność tez oferujesz usługi na poziomie ultra pro za cenę z biedronki ?
podpisz umowę z gwarancjami, rezerwowe łącze i domagaj sie wymiernych odszkodowań za straty w czasie przerwy w dostawie ...
tylko to nie będzie 60zł/miesiąc zgadza się ?
danych też nie zabezpieczasz - bo mam dobry dysk twardy co się może stać ? ;) po co backup
na razie jest OK ale u Amelka też na początku było OK - mam nadzieje że tu tak będzie ciągle. Przyznam że byłem rozczarowany że skasowaliście mnie za opłatę instalacyjną mimo, że instalacja ograniczała się do wymiany anteny na maszcie (nie trzeba było jej montować ani ciągnąć kabli) szczególnie w kontekście tego co tu nie raz pisaliście że przy przejściu z konkurencji instalacja free.
Nie zamierzam tu ani pognębiać Amelka ani Was wychwalać - nie o to mi chodzi. Muszę mieć w domu stabilne łącze działające z mniej więcej tą samą prędkością od 6 rano do 24 w nocy i będę korzystał z usług tego dostawcy który mi to w naszych słabych banińskich warunkach zapewni. Na razie wygrywacie ;)
Nie zamierzam tu ani pognębiać Amelka ani Was wychwalać - nie o to mi chodzi. Muszę mieć w domu stabilne łącze działające z mniej więcej tą samą prędkością od 6 rano do 24 w nocy i będę korzystał z usług tego dostawcy który mi to w naszych słabych banińskich warunkach zapewni. Na razie wygrywacie ;)
O czym pan panie MArku pitolisz?
U nas jak ktoś zgłasza problem z internetem, to od zgłoszenia do rozwiązania nie płaci za łącze, i gwarantuje, ze kończy się na jednej wizycie techników.
Też mieliśmy śnieg, uke, tez nam rosną drzewa, pracownicy mają wypadki i odchodzą ( w tym roku już czterech odeszło, a po wypadku jestem sam osobiście.)
I jakoś nie przeszkadza nam to w świadczeniu dobrych usług.
Ostatnia Awaria w Baninie? proszę bardzo:
niedziela, 2017-08-20
14:47 pierwsze powiadomienie nie działającego nadajnika
16:50 szef firmy osobiście na miejscu i około 17:10 powrót do normalności.
Plany? My plany znamy bardzo dobrze. Powiedzmy ze o tych strategicznych wiedzieliśmy jeszcze zanim wszystko było ustalone :)
U nas jak ktoś zgłasza problem z internetem, to od zgłoszenia do rozwiązania nie płaci za łącze, i gwarantuje, ze kończy się na jednej wizycie techników.
Też mieliśmy śnieg, uke, tez nam rosną drzewa, pracownicy mają wypadki i odchodzą ( w tym roku już czterech odeszło, a po wypadku jestem sam osobiście.)
I jakoś nie przeszkadza nam to w świadczeniu dobrych usług.
Ostatnia Awaria w Baninie? proszę bardzo:
niedziela, 2017-08-20
14:47 pierwsze powiadomienie nie działającego nadajnika
16:50 szef firmy osobiście na miejscu i około 17:10 powrót do normalności.
Plany? My plany znamy bardzo dobrze. Powiedzmy ze o tych strategicznych wiedzieliśmy jeszcze zanim wszystko było ustalone :)
Witajcie
Jak u was transfery?
Jako ten, który zakładał wątek (tak, inne IP bo jestem poza siecią w Baninie) chciałbym podpowiedzieć jak to teraz jest u mnie:
- poranki (około 7:00): DL 33,26 Mb/a UP 10,58 Mb/s SUPER
- wieczór (około 20:00 ): DL od 9 do 17 Mb/a UP od 2 do 9 Mb/s
NIe jest źle... Widać , że jest moc jak użytkowników mało...
Jak u was transfery?
Jako ten, który zakładał wątek (tak, inne IP bo jestem poza siecią w Baninie) chciałbym podpowiedzieć jak to teraz jest u mnie:
- poranki (około 7:00): DL 33,26 Mb/a UP 10,58 Mb/s SUPER
- wieczór (około 20:00 ): DL od 9 do 17 Mb/a UP od 2 do 9 Mb/s
NIe jest źle... Widać , że jest moc jak użytkowników mało...
Tez takie dziwne na królewskim można światłowód położyć ale już po 2 stronie banina cieszko może gdzieś to zgłosić ze volta ma kable a nie podłącza końcowego odbiorcę . Albo niech sprzedadzą kable olbo wydzierżawia ja widzę ze vectra dużo przejmuje w trojmiescie sieci to i by może nato się skusili na volte
Gdzie konkretnie? Bo może damy radę na 6 GHz, są miejsca gdzie już tylko tak podłączamy bo 5 GHz tak zawalone nadmiarem konkurencji że prawie nie działa.
Historia zna przypadki, że podłączają - przez ostatnich kilka lat, kilku klientów od nas przeszło do Volty. Jest też klient który ma od nich światłowód, ale nadal od nas radio jako backup na wypadek ataku szalonego koparkowego ;)
Historia zna przypadki, że podłączają - przez ostatnich kilka lat, kilku klientów od nas przeszło do Volty. Jest też klient który ma od nich światłowód, ale nadal od nas radio jako backup na wypadek ataku szalonego koparkowego ;)
U mnie są często problemy z internetem, warto wykonać pomiar prędkości internetu np. na https://speedtestonline.pl to pokaże Ci z jaką prędkością pobierasz oraz wysyłasz dane do sieci.
Potwierdzam. Dziś, jako odpowiedź na zgłoszoną wczoraj awarię, która polega na tym, że internet działa z prędkością 1-3 Mbps (OK, w porywach 4 do 5) i to dopiero po ponagleniu, otrzymałem od Pana amelek.net odpowiedź, że "mamy więcej wyjścia w świat - teraz znowu sieć radiowa jest wąskim gardłem". Kiedy poprosiłem o podanie terminu naprawy, dowiedziałem się, że to w ogóle "nie jest awaria, prędkość nie jest gwarantowana, Amelek zaś " dokłada wszelkich starań by poprawić ale nie potrafi podać dokładnej daty - jest zbyt wiele niewiadomych" Dotychczas broniłem lub milczałem. Teraz przestrzegam. Są inne firmy.
W tej sytuacji pozostaje mi serdecznie polecić... konkurencję, która za podobną cenę gwarantuje 80% prędkości podanej w umowie. Nazwy nie podam - poszukajcie i poczytajcie.
W tej sytuacji pozostaje mi serdecznie polecić... konkurencję, która za podobną cenę gwarantuje 80% prędkości podanej w umowie. Nazwy nie podam - poszukajcie i poczytajcie.
A tu, dla wszelkiej jasności, połączenie na linii amelek - amelek...
https://www.speedtest.net/result/8019664506
https://www.speedtest.net/result/8019664506