Widok
Wystarczy tylko tą jedną transakcję.
Czy sprzedawca może przyjąć zwrot towaru bez paragonu?
Tak, ale tylko, gdy jest w stanie udowodnić, że zwrot ten miał rzeczywiście miejsce. Należy zwrócić uwagę na fakt, że Minister Finansów w wydanym w sprawie kas fiskalnych rozporządzeniu podkreśla konieczność posiadania dokumentu potwierdzającego sprzedaż, ale nie wskazuje wprost, że powinien to być tylko i wyłącznie oryginał paragonu fiskalnego, tak, jak się przyjęło.
Dokumentem potwierdzającym sprzedaż poza oczywistym paragonem fiskalnym może być również:
faktura;
wyciąg z terminala (przy płatnościach bezgotówkowych);
potwierdzenie transakcji z konta bankowego;
oświadczenie o zagubieniu paragonu fiskalnego wraz z oświadczeniem dokonania zakupu;
zeznania świadków;
dokument gwarancji podbity przez sprzedawcę.
Sprzedawca ma zatem obowiązek przyjąć zwrot towaru od nabywcy, jeżeli udowodni on, że zakupu dokonał w danym sklepie, nawet jeśli nie posiada paragonu.
Czy sprzedawca może przyjąć zwrot towaru bez paragonu?
Tak, ale tylko, gdy jest w stanie udowodnić, że zwrot ten miał rzeczywiście miejsce. Należy zwrócić uwagę na fakt, że Minister Finansów w wydanym w sprawie kas fiskalnych rozporządzeniu podkreśla konieczność posiadania dokumentu potwierdzającego sprzedaż, ale nie wskazuje wprost, że powinien to być tylko i wyłącznie oryginał paragonu fiskalnego, tak, jak się przyjęło.
Dokumentem potwierdzającym sprzedaż poza oczywistym paragonem fiskalnym może być również:
faktura;
wyciąg z terminala (przy płatnościach bezgotówkowych);
potwierdzenie transakcji z konta bankowego;
oświadczenie o zagubieniu paragonu fiskalnego wraz z oświadczeniem dokonania zakupu;
zeznania świadków;
dokument gwarancji podbity przez sprzedawcę.
Sprzedawca ma zatem obowiązek przyjąć zwrot towaru od nabywcy, jeżeli udowodni on, że zakupu dokonał w danym sklepie, nawet jeśli nie posiada paragonu.

> Czy sprzedawca może przyjąć zwrot towaru bez paragonu?
> Sprzedawca ma zatem obowiązek przyjąć zwrot ..
Między "może" a "ma obowiązek" jest subtelna różnica ;)
Generalnie... sklep nie ma obowiązku przyjmować zwrotu pełnowartościowego towaru.
Markety robią to z dobrej woli.
A jeszcze więcej muszą jej wykazać, jeśli kupujący nie ma dowodu sprzedaży.
Jest to technicznie do odtworzenia, bo każda transakcja bezgotówkowa ma własny numer nadany przez terminal, który jest jednoznacznie połączony w systemie z numerem paragonu. Da sie zatem odnaleźć konkretny paragon i zrobić d*plikat.
Musi się tylko komuś w BOK-u chcieć ruszyć cztery, aby to zrobić.
Kwestia zdolności interpersonalnych autorki wątku... ;)
> Sprzedawca ma zatem obowiązek przyjąć zwrot ..
Między "może" a "ma obowiązek" jest subtelna różnica ;)
Generalnie... sklep nie ma obowiązku przyjmować zwrotu pełnowartościowego towaru.
Markety robią to z dobrej woli.
A jeszcze więcej muszą jej wykazać, jeśli kupujący nie ma dowodu sprzedaży.
Jest to technicznie do odtworzenia, bo każda transakcja bezgotówkowa ma własny numer nadany przez terminal, który jest jednoznacznie połączony w systemie z numerem paragonu. Da sie zatem odnaleźć konkretny paragon i zrobić d*plikat.
Musi się tylko komuś w BOK-u chcieć ruszyć cztery, aby to zrobić.
Kwestia zdolności interpersonalnych autorki wątku... ;)