Widok
pomocy! właśnie się dowiedziałam
Dziewczyny wczoraj test ciążwy pokazał mi 2 kreseczki! Wizytę u ginekologa mam dopiero w poniedziałek, nie wiem co mam teraz robić? Spanikowałam! Czego mam nie jeść? kocham wodę gazowaną, mogę ją pić? Wiem, że pytanie wydają się żałosne ale jestem po prostu zielona i się boję. Przez ostatnie dni ostro "balowałam" związku z urlopem, alkohol lał się strumieniami, codziennie łykałam ibuprom już nie wspominając o 5 mocnych kawach dziennie. Czy swoim zachowaniem mogłam zrobić krzywdę maleństwu?
hmm...........No to niezle! Jesli byly to spore ilosci alkoholu i tabletek to niewiem niewiem....czy to moglo nie wplynac na dziecko.Ja tez pilam piwo gdy jeszcze nie wiedzialam o ciąży ale to byly tylko dwa,wiec tak jakby wcale.A ktory to bylby tydzien? A co do jedzenia,to spokojnie-mozesz jesc normalnie tak jak do tej pory.Niewiem jak z napojami gazowanymi,bo ja je zawsze rzadko piłam,ale traz w 5 miesiacu np piję i wiem ze mozna.
dla mnie ciaża była zaskoczeniem ,przez pierwsze 2 tyg codziennie impreza bo to poczatek roku był i jakoś tak Nowy Rok witaliśmy..więc alkoholu nie unikałam..lepiej,ja chyba nawet ze 2 papierosy wypaliłam-juz nie powiem o tym jak się bawiłam w sylwestra nie wiedząc że to pierwsze dni mojej córci i lekarz powiedział żebym się nie martwiła bo to nie miało żadnego wpływu,nie każdy ciażę planuje i do niej sie przygotowuje,czekaj do pon spokojnie bo może nawet serducha jeszcze nie usłyszysz,kup kwas foliowy i nie stresuj się:)
To już od dzisiaj nie pij alkoholu i nie bierz leków. Prewdopodobnie w bardzo wczesnej ciąży nie wyrządziły szkód, alkohol najbardziej szkodliwy jest gdy już bardziej wykształca się system nerwowy dziecka. Postaraj sie ograniczyć kawę, kup witaminy dla ciężarnych, może dodatkowo kwas foliowy - jeśli go wcześniej nie brałaś, to byłoby dobrze, gdybyś teraz przyjmowała go przynajmniej 1-2 mg dziennie.
ale ja robiłam badania dużo później, więc nie mógł wiedziec czy coś jest nie tak